Waarom stressen we?

Waarom stressen we?

We stressen door teveel prikkels zoals ontelbare beelden en boodschappen via onze smartphone, tablet, laptop en TV. We stressen dankzij miljoenen advertenties, duizenden meningen en commentaren van experten en media.   

Complexe relaties, eindeloze files en af en toe een conflictje. Corona maatregelen opvolgen en het zondigen ertegen. Steeds meer informatie komt steeds sneller op ons af. Teveel onduidelijke communicatie over Corona, code rood, mondmaskers… OMG.

Daarom dus. Door al die prikkels gaat onze geest in overdrive, en ons lichaam ook. Vermoeiend. Soms worden we er zelfs ziek van. Hoge verwachtingen van onszelf en anderen komen hier nog bovenop. Teveel passieve en te weinig actieve ontspanning is ook ongezond.

Hoe stressen we?

Te snel ademen, te snel reageren, te snel kwaad worden, slecht slapen, piekeren, zagen, klagen. Te traag werken, dingen vergeten, afgeleid worden, ontevreden zijn over je eigen werk en over het werk van anderen. Negatieve en destructieve gedachten nemen over. Emotionele pijn houdt je ’s nachts wakker. Overdag ben je erdoor afgeleid.

Ik hoop dat niet al deze stressreacties voor jou gelden, en toch…wellicht herken je wel een paar elementen die voor jou van toepassing zijn.

Hoofdpijn, buikpijn, nekpijn, rugpijn, immuniteit die zakt, een grotere kans op ongevallen. De mentale stress genereert naast de emotionele gevolgen ook fysieke gevolgen en fysieke pijn.

Hoe kan je er beter mee leren omgaan en wat kan je zelf doen?

Psychologen, psychiaters, huisartsen: het zijn therapeuten die je kunnen helpen.
Vrienden die je volledig vertrouwt of een persoonlijke coach kunnen je ook helpen.

Zelf meer ontspannen, op een actieve en proactieve manier helpt ook, en dat is op korte en lange termijn altijd winstgevend. Als je kan zeggen ‘ik heb ontstresst’ dat is correct Nederlands check  – dan voel je je sterk, gezond en durf je schaamteloos genieten.

Wim Rombaut leert je hoe je zelf snel en makkelijk ontspant, ontstresst, meer controle krijgt.

Zijn ‘Ontstresst met Zest’-methode garandeert je snel én duurzaam resultaat. Zen.  Welk resultaat? Gezond blijven en gezonder worden op je eigen tempo, een tempo dat je naar beneden wilt. Trager ademen, tragere hartslag, tragere hersenfrequenties. Een druk die je naar beneden wilt: lagere bloeddruk, beter slapen, minder opjagen en meer genieten. 

 

 De ‘Ontstresst met Zest’-methode is zeer krachtig en effectief om die klachten te verminderen enzerijds, en controle op ademhaling, hartslag en immuniteit te verhogen anderzijds. Mentaal, fysiek en emotioneel sterker worden en tijdens de oefeningen een diepe ontspanning bewust beleven is de boodschap: hier een oprechte ervaringsdeskundige aan het woord:

  • Marie volgde de 4 basislessen live in Fit Out Destelbergen. "Graag wil ik een woordje kwijt over de lessen Adem en Relax van Wim Rombaut. Ik heb genoten van de lessen Adem en Relax. Sedert een aantal jaar doe ik yoga en verdiep me in mindfulness. Maar een mens kan nooit genoeg leren... Wim is meer dan alleen maar een fantastisch goede leraar; hij begeestert je en brengt je mee waar je nog nooit kwam. De aangeleerde technieken zijn herkenbaar en toepasbaar in het dagelijkse leven. Ik hoop Wim nog te mogen ontmoeten voor verdere reizen. Maar ondertusssen: Oefening baart kunst! Bedankt Fit-out voor deze kans." Bedankt Wim voor het delen van jouw gave. Mvg Marie Masson